BLOG SAYA

BLOG SAYA
hidup SAYA

Followers

Friday, February 25, 2011

Nak jugak join segmen 'puitiskan diri anda'


salam hye sume....
ha kali ini aku nak join first segmen aku sejak berblogging ni..

segmen ni dinamakan .. 'puitiskan diri anda' ..
segmen ni Atiq Salleh yg anjurkan dari blog Foreverlove ni...
walaupun agak lambat tapi aku nak join juga..

ok ni banner blog forever love



ok nak cerita sikit pasal owner blog ni..
aku kenal dia first time masa first gathering SB kat times square dulu..
sgt la busy orangnye huhu... sebab dia ni admin SB uhu..

ok aku nak teruskan dengan puisi yang aku pernah karang
masa kat kampus dulu..

tajuk : AKU

Mampukah aku berdiri seteguh pohon itu
Aku layu
Aku lemah
Aku tidak mengerti mengapa begini
Kemana terbang semangatku
Seperti layang-layang yang terputus dari talinya

Mampukah aku mencapai cita-citaku
Aku harapan keluarga
Tapi seperti ada dinding yang menjadi penghalang
Aku perlu memecah dinding itu
Agar dapat ku gapai cita-citaku

Namun bisikan iblis membuat aku alpa
Aku terpesong jauh seketika
Tapi tidak sekali aku menyerah
Aku bangkit
Mengejar kembali kebenaran

Aku sujud kepadaNya
Mengucap syukur
Mencari diri aku yang sebenar
Inilah fitrah hidupku
Aku tetap aku


ha ni dia... actually puisi ni adalah salah satu assignment yg
lecturer aku suruh buat...
aku takde lah hebat mana..
tak reti pun nak berpuisi ni..

aku harap cuku kriteria nak masuk segmen
blog foreverlove... 'puitiskan diri anda'

p/s: pertama kali ku mengarang puisi ini.. sehingga menitiskan air mata...

4 comments:

forever love said...

hehe..ok pe..nice je..untuk peringatan diri sendiri...bgs2..

nway..thnx ya join..

ich bin che ya said...

forever love : hurm mmg untuk tujuan memperingtakan diri sendiri.. huhu sama2

forever love said...

hehehe..bgs2..asal lupa je..baca balik puisi nie...

ich bin che ya said...

forever love : betul2 hehe