BLOG SAYA

BLOG SAYA
hidup SAYA

Followers

Monday, February 28, 2011

menjadi seorang blogger yang tidak aktif


assalamualaikum

memang aku akui dah lama tidak update blog yang MISKIN ni...
ye aku tahu blog aku ni bukan mcm org lain... at least dalam sehari mesti ade update
info atau cerita apa-apa la kan...
tapi lain bagi aku... susah aku untuk update blog sendiri yang mmg sepi ..
(hanya tunggu mati)

aku penat... aku susah hati... aku sakit hati... aku terasa hati....
tapi itu semua aku simpan 'dalam hati'
yang aku inginkan keindahan tapi yang datang bertamu keperitan yang tak terduga..
walaupun aku tahu yang dunia blog ni dah lama dicemari dengan hentaman, makian.
dan banyak lagi perkara yang mungkin korang sendiri takkan terfikir
terjadinya perkara sedemikian..
TAPI itulah lumrah kehidupan..
pahit dan manis pasti ku TELAN..

aku tak reti nk memberi nasihat.. hatta menggunakan dalil atau hadis..
takut ada yang tersilap...
aku tak seberani 'mereka yang lain'
yang mampu mengetengahkan isu-isu hangat
yang sanggup menjatuhkan anak bangsa sendiri maupun kawan baik , keluarga dan lain2..

aku bukan nak mintak simpati..
nak mintak sedekah lagi la bukan..
aku hanya mampu berdiam diri melihat semua ini terjadi..
walaupun apa yang ditulis bukan la dituju kepadaku..
AKAN TETAPI..
hal ini sedikit sebanyak memberi tempias kepada aku..
kerana
ini semua sudah menjadi sebahagian dari hidup aku..
biarla ini semua berlalu...
bak angin yang menderu.. ( perghhh ayat pe aku guna ni)

mengenali insan-insan ini:

hanim mahali
ery fariha
din bulat
aslan as
atiq salleh
aiman
AJ
tetopek
yani
farieza
nurul lalala
jaa khadijah
hafiz hafizol

dan RAMAI LAGI YANG LAIN TAK MAMPU KU SEBUT NAMA SBB RAMAI SGT..
maaf kalau tak menyebut disini.

tak ku sangka dapat mengenali mereka ni semua
biarla org cakap --> belum tentu mereka menjadi sahabat kita yng sebenar..
tapi bagi aku mereka ini yang menggembirakan aku..
hampir sebulan mengenali mereka hidup aku cukup terisi..
aku harap ini semua bukan SEMENTARA..
tapi berkekalan ke akhirnya (insyaAllah)
bukan mengampu tapi ini yang lahir dari hati ku ( ececeh)... =)

aku mendoakan yang terBAIK buat insan-insan ini...

yang pasti dalam dunia ni ade BUSUK ade WANGI
dalam yang BUSUK tu .(skit je)
yang BUSUK tu virus.. jauhkan..
TAPI yang WANGI ramai
dah kita harus dekatinya...

aku rasa cukup setakat ni...
dah tak larat aku nak menaip..
huhu...
hidup didunia penuh pancaroba..
harunginya dengan hati yang terbuka
yang mana tidak mampu marilah sama-sama berdoa kepada Yang Maha Esa..

p/s: kasih sayang yang wujud bukan dibuat-buat
ikhlas dtg dari hati.
andai ada terkasar bahasa..
mohon maaf dipinta..
saya orangnya tidak sempurna..
cuma mahu jadi orang yang disenangi dan disuka..

PEACE NO WAR! =P




6 comments:

Hanim Mahali said...

Seronok kenal kamu jugak Nadiah ^__^
Semoga persahabatan ni takkan tenggelam dek ombak jahat di luar sana....

ich bin che ya said...

hanim: nice to know u ...
wpun nun jauh di kuala selangor..hhe
insyaAllah... harap persahabtan ini kekal amin

muhammadnuraizuddin said...

wah...aku rasa nak menangis sambil mkn aiskrim..n berlari2 seperti tiada penghujungnya...ihihi..

serius, bila aku menghayati, aku tiba2 terasa sebak..walau aku lelaki, bukn mudah untuk menyentuh hati ini melainkan ada sesuatu yang tersirat dan secara halus berjya menyentuh hati..

mera zati M.z said...

kehkeh siap nak menangis pulakkkk... :P sis, keep on blogging.. hiraukan ape org nak cakap k? :)

ich bin che ya said...

din: hurm tu yg mampu aku luahkan sekarang ..pada masa ini.. dan ketika ini.... itu yng aku rase...
kira hebat gk la aku ni ley wat hang tersentuh... bangga jab hehe... thanx..

sis merazati:thanx sis! luv u!

hafiz hafizol said...

sob3~~~~~ tq sudi kenal ngan HH.. nice 2 meet u... Azura jom.. hehe....